Saludos de Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu Saludos de Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu

Saludos de Banos

Door: MiTaH

Blijf op de hoogte en volg Mieke

20 Oktober 2012 | Ecuador, Baños

Ik geloof dat het laatste verslag over de Cotapaxi ging waar we 's avonds in haciënda Cuello de Luna hebben gelogeerd. Een hele gezellige plek met een heerlijk brandend haardvuurtje een plaatselijke cocktail en personeel wat zichtbaar plezier hun werk had. In zo'n geval neem je een koude douche op de koop toe. Donderdag was het een vroege ochtend, om 6:00 ontbijt en 6:15 vertrek, waren we niet met vakantie?

Het vroege opstaan had te maken met ons bezoek aan de markt in Sequasili, een beetje hetzelfde als in Otavalo met een beestenmarkt waar soort bij soort staat alleen de bevolking is anders, er zij duidelijk meer rode poncho's en dames met groenige hoedjes met pauwenveren. Al met al weer zeer de moeite waard. De markt in Pijili hebben we maar overgeslagen.
We zijn echter wel naar het wonderschone Quiatoa meer geweest.
Het was niet echt zonnig zullen we maar zeggen, desondanks hebben we wel een stuk rond het meer gelopen, nee niet helemaal, dan ben je zo'n 5 uur onderweg. Na afloop in het nabij gelegen restaurant dat door de gemeenschap wordt gerund geluncht. Er brandde een heerlijk haardvuurtje en we zijn zelfs dichter bij gaan zitten. Een stel Australiërs kwam ook maar in de buurt van het haardvuur zitten om te warmen.

Na de lunch zijn we naar ons volgende onderkomen gereden voor de nacht Posada la Tigua. Het is een boerderij die ook enkele kamers verhuurt. Voor deze avond zitten ze helemaal vol. De vier Belgen vormen ons welkomst comité. Ik had mij verheugd op een heerlijke warme douche maar dat had zacht gezegd wat hete voeten in de aarde. Het is wel gelikt hoor in de lounge met Amerikaanse Costaricanen en de Belgen gekletst. 'S Avondspits zaten we met de Costaricanen en een Nederlands-Indiaas stel aan tafel. Ook nu weer kregen we een warme cocktail vooraf. Het was goed eten en drinken en aangenaam gezelschap.

De volgende ochtend zijn we richting Banos vertrokken via Latagunga en Ambato zijn we in Banos gekomen. We hebben er maar een rustig dagje van gemaakt. Nu zit ik dit te schrijven vanuit de hangmat, wat een leven!
Vanochtend geen wekker maar een dag Banos, we hebben een steile wandeling naar Bellavista gemaakt, nou dat was best heftig en deze viel in de categorie normaal! Enfin boven werden we natuurlijk met een schitterend uitzicht beloond en gelukkig was er ook nog een plek waar we ons tegoed konden doen aan lekker bakkie. Naar beneden lopen ging natuurlijk als een Ecuadoriaanse speer.
We hebben ons zelf maar beloond met een lekkere lunch.

O ja, MiTaH staat voor Mieke en Tammo Haarlem/Holland.

Saludos y hasta pronto,
Tammo y Mieke

• 21 Oktober 2012 - 00:18

Debbie:

Zo te zien (foto), hebben ze de schaapjes op het droge.....
    Er valt blijkbaar genoeg te beleven.
    Geniet-ze, Debbie

• 21 Oktober 2012 - 10:30

Marja Huffner:

Hoi Tammo & Mieke,

Wat een indrukken doen jullie op, maar goed dat jullie een reis
    reisverslag bijhouden. Geweldig om te lezen wat jullie allemaal
    meemaken. Hopen dat jullie genoeg tijd hebben om alles te ver
    wezenlijken.
    Op dit moment is het weer hier in Nederland heerlijk zacht, daar
    gaan we heerlijk van genieten!!! Wij hebben nu een weekje herfst
    vakantie. We zijn natuurlijk wel ontzettend
    jaloers op jullie. Enjoy...!!!

Liefs JMED

• 21 Oktober 2012 - 11:38

Jaco En Henk :

Ik heb zo'n idee dat jullie erg druk zijn, geen tijd om foto's te maken. Laat eens wat zien.Dat jullie de schapen al op het droge hebben blijkt wel uit de reis die jullie kunnen maken. Schapen en vrouwen met poncho's (alleen vrouwen natuurlijk) kunnen we hier (soms) ook wel zien; ik wil het land zien en zien of je sterke verhalen hoe mooi het is, ook echt kloppen.(Grapje). Besef goed wat jullie ervaren hoewel ik die kant van de aardbol nog niet bezocht omdat wij altijd naar de andere kant gaan. Blijf genieten en wij blijven je volgen. Selamat jalan.
    Sampai jumpa lagi. Ik versta jullie groet niet, moet jij maar vragen wat dit betekent. Hou je haaks.
    Groetjes, Henk Meppel.

• 21 Oktober 2012 - 17:05

Mieke Hupkes:

Op speciaal verzoek een foto van Ecuador Lago Quiatoa toegevoegd en eentje van onze auto en chauffeur/gids Pablo terwijl we in de file staan te wachten ivm wegwerkzaamheden.
    De foto's van onze wandeling naar Bellavista moeten we nog uploaden.
    Onze fototentoonstelling heeft het begeven er kwam rook uit en dat is volgens mijn bescheiden mening geen goed teken.
    Saludos (groeten), Mieke en Tammo

• 21 Oktober 2012 - 17:05

Mieke Hupkes:

De foto's van onze wandeling naar Bellavista moeten we nog uploaden.
    Saludos (groeten), Mieke en Tammo

• 01 November 2012 - 14:37

Lieke:

Hi Mieke, ik moet even een inhaalslag maken van jullie verslagen. Maar wat een leven inderdaad! leuk dat je zoveel stuurt. Veel groeten, Lieke