nog meer Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu nog meer Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu

nog meer Quito

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

16 Oktober 2012 | Ecuador, Quito

Hola amigos,

Bedankt voor al jullie reacties, een schrale troost dat het in Nederland ook regentijd schijnt te zijn. We hebben hier trouwens nog niet echt last van de regen gehad op zondagmiddag na dan.
We komen net van het Gringoplein waar we wat hebben gedronken en we zagen alweer veel mensen met de gele shirtjes van het Ecuadoriaanse elftal, en wat blijkt vanavond spelen ze tegen Venuezula. Het zal wel druk worden op straat. Trouwens gisteren zagen we iets wat voor ons het shirttrekken met voetballen wel enigszins verklaart namelijk een kleuterklas die door Quito liep en elkaar aan het shirt moest trekken (vasthouden) tja dan is het toch heel normaal dat ze dat later bij voetbal ook nog steeds doen -:)

Zondag maakten we ook kennis met het Ecuadoriaanse temperament, want terwijl Tammo de chewing gum van mijn kont aan het vegen was (ja ik was een beetje dom en blond) fietste er een vader met zoon voorbij, van de andere kant kwam een auto met redelijke snelheid aan, dit alles ging net goed maar de geschrokken vader sloeg keihard op het dak van de auto waarop de man uitstapte en dreigend op de vader afkwam, deze schold de man uit dat ie uit moest kijken en dat ie daar helemaal niet mocht rijden. Ze gingen nog net niet op de vuist. Toen er hulp kwam van toeristenpolitie en later de gewone politie was de man natuurlijk allang ingestapt en weggereden. Que temperamente!

Zondagavond hebben we heerlijk gegeten maar we schamen ons toch een beetje, we dachten zo naar het Gringoplein te lopen maar hebben ons verteld in het aantal blocks. We waren te ver gelopen, we waren echter wel bij een heerlijk Argentijns restaurant uitgekomen. Ja we zullen ons schoolgeld terughalen.

Gisteren waren alle musea dicht, dus vandaag hebben we er een aantal bezocht. Eerst zijn we bij de president (Delgado) op de koffie geweest en vervolgens zijn we in Casa de Sucre, het huis van M. Antonio Jose Sucre geweest wat nu een museum is. Hij is degene die voor de onafhankelijkheidsakte heeft gezorgd destijds.
Het meest interessant was toch we het Nationaal museum dat in Casa de cultura zit. Prachtige beelden en voorwerpen van Ecuador en een mooie tijdelijke tentoonstelling van o.a. Sezar Morreno (foto´s).

O ja gisteren was voor het presidenteel paleis een demonstratie, ze schreeuwden leuzen zoiets van de regering crimineel is e.d.
Het is trouwens opvallen hoeveel politie en bewaking overal is.
Tja we maken wat mee hoor.
We hebben het prima naar onze zin maar zijn wel blij dat we morgen Quito achter ons laten en meer naar het zuiden gaan.
Morgen gaan we de Cotapaxi vulkaan beklimmen (± 5000 mtr.), lijkt me prachtig hopelijk krijgen we geen last van de hoogte.

• 17 Oktober 2012 - 00:30

Simone:

Ha die Mieke en Tammo,

Fijn te horen dat het jullie zo goed naar de zin gaat, het klinkt allemaal ook heel fantastisch!
    Regentijd in het hoge noorden valt wel mee hoor ennnnnnnneee 't weekend wordt het misschien wel 20 gr.
    Volgende week herfstvakantie: lekker wandelen in het bos, winkelen, dagje uit enz.
    Zondag met ma naar de verjaardag van Jaëlle geweest, ze was dit even kwijt, hoezo komen jullie me halen??
    Ze heeft het heel gezellig gevonden, morgenmiddag ga ik even naar har toe en neem de reisverslagen van jullie mee. Heel veel plezier verder, wij genieten mee via de verslagen.

groet,

Simone

• 17 Oktober 2012 - 08:27

Esther:

Ola!
    Klinkt allemaal erg goed!

Jaap heeft hier in Haarlem ook zoiets meegemaakt (asociale autorijder, waarbij hij op het dak sloeg en het ontaarde in duwen/trekken). Tja we zijn toch allemaal een beetje hetzelfde ;-).

Geniet daar verders en bedankt voor het delen van de ervaringen!
    Overigens ben ik vanaf 25 dec. ook bij jullie op het continent; ga een paar weken naar Rio. Even bijtanken en cursus portugees doen, leuk hè!

Groetjes Esther

• 17 Oktober 2012 - 09:00

Robert:

Bedankt weer voor de update, jullie genieten en daar gaat het om.
    Veel reisplezier en kom vloeiend Spaans of Portugees pratend terug.

Groetjes Rob

• 17 Oktober 2012 - 09:59

Greet:

Ha M&T,

ik ben nu zover dat ik mijn Ecuador fotoalbum erbij heb gepakt, leuk man zoiets kijk je soms in geen jaren meer in......bij Cotopaxi schreef ik: "we hebben gelopen van 4500 naar 4800 meter, een afstandje van 300 meter waar we ruim een uur over gedaan hebben" Hoogte!!! Wij waren met een busje naar een plateau op 4500 meter gebracht. Er was ons toen aangeraden om -behalve water en chocolade mee te nemen- vooraf twee aspirientjes te slikken, dat zou helpen. Ik heb het niet gedaan, sommige anderen wel. In mijn herinnering liep iedereen even hard/traag, behalve natuurlijk de Ecuadorianen!
    Ben nu al benieuwd naar jullie ervaringen, veel succes, enuh......daarboven is het meestal vochtig en koud, ik moest mijn camera warm houden onder mijn kleding anders deed-ie het niet.

Suerte!
    Greet

• 17 Oktober 2012 - 11:32

Leonne En Ad:

Hallo Mieke en Tammo,

Leuk om jullie reactie op de omgeving te lezen. Zijn er als het ware een beetje bij.
    Geniet van de vulkaan en van de dingen die komen gaan.
    Wij vertrekken morgen, 18e, naar onze bestemming. Zijn nog steeds digibeten dus zullen de komende vier weken van enige info van jullie verstoken blijven.
    Het zij zo.

Het ga jullie goed en tot mailens,ziens of horens,

Groetend,

Leonne en Ad.

• 17 Oktober 2012 - 12:05

Jaoimien En Henk Meppel:

Wij volgen jullie op de voet.(figuurlijk)Groot gelijk dat je nu geniet op deze wijze;was toen wij zo jong waren niet mogelijk. Proberen nu de schade in te halen met 2 maanden Bali januari en februari '13.Zijn er na de vakantie in aug. wel weer aan toe. Gisteren bij je moeder geweest. Had geen " goede " dag, niet gekaart.
    Ga nu kijken of ik jullie foto's kan vinden. Blijf genieten en kijk uit dat je niet naar beneden dond... als je zo hoog klimt maar je kunt las ik met auto het grootste gemakkelijke stukje doen. We blijven je volgen tot we zelf vertrekken op 31 december en ergens boven Rusland en omstreken Nieuwjaar vieren met een glas champagne in de Boeing 777.
    Groetjes, je (eigenlijk te) oude oom en tante.

• 17 Oktober 2012 - 17:33

Hola,

Beetje jaloers ben ik wel....!!! Morgen een vulkaan op naar zo"n 5000 m.....
    Kan inderdaad erg koud zijn daarboven en als er veel hoogteverschil te overbruggen is kan 1000 mg p"mol
    p.p. handig zijn om mee te nemen. Ook druivesuikertjes, H2O, warme kleding en stevige schoenen, zonnebril .... en een pakezel......Pet op en van tevoren insmeren met factor......Nou ja die tips hebben jullie vast niet nodig als ervaren globetrotters toch?
    Mieke wanneer kom je weer naar het hoge noorden by the way??? De kaas is op!!!

Have lots of fun, Debbie

• 17 Oktober 2012 - 17:33

Hola,

Beetje jaloers ben ik wel....!!! Morgen een vulkaan op naar zo"n 5000 m.....
    Mieke wanneer kom je weer naar het hoge noorden by the way??? De kaas is op!!!

Have lots of fun, Debbie

• 17 Oktober 2012 - 18:02

Debbie:

dubbelklik.....tja, ik wilde niet onderdoen voor Simon.....