La Trochita - Reisverslag uit Esquel, Argentinië van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu La Trochita - Reisverslag uit Esquel, Argentinië van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu

La Trochita

Door: MiTaH

Blijf op de hoogte en volg Mieke

01 December 2012 | Argentinië, Esquel

La Trochita, de Patgonia express;

We hebben een rust dag ingelast maar wel met een activiteit namelijk een treinritje met la Trochita de oude Patagonia express. Uiteraard hebben we deze keer goed geïnformeerd en is het inderdaad nog de oude stoomlocomotief met de oude rijtuigen.
Een maar, we moeten wel op tijd vertrekken. Dat betekend dat we sinds een paar weken weer onze wekker moeten zetten om rond 7 uur op te staan.

Op het station van Esquel wordt het steeds drukker, we komen onze buren van de camping ook tegen, door Tammo familie Flodder genoemd.
Wat ons ook opvalt is dat de Argentijnen veel minder betalen dan buitenlanders, wij moeten soms wel het drievoudige betalen. Misschien een idee voor kabinet Rutte om de Nederlanders minder entree te laten betalen en de buitenlanders meer.

La Trochita is een mooie oude stoomlocomotief met Belgische rijtuigen met veel hout en verschillende klassen. Het traject is slechts 20 km maar heen en terug doet er ongeveer 3 uur over. We hebben dan wel wat tijd om in het dorpje Nahuel Pan te besteden. We zien daar ook nog een prachtig oude camper. Het rangeren van de locomotief is een mooi en spektakel op zich. Voldaan en met de nodige foto's keren we terug naar de camping om van een rustige middag te genieten.

28-11-2012

• 02 December 2012 - 01:59

JG:

Leuk hoor, om steeds die foto's en verslagen te zien en te lezen. En dan na zo'n vermoeiende treinreis.... "Zo, nu eerst een.... Grolschje natuurlijk!" :-). Veel plezier maar weer. Groeten, JGSD

• 02 December 2012 - 08:18

Liesbeth:

En nu niet meer mopperen op onze spoorwegen en de gelijke prijzen...!
    Wanneer komen jullie terug, want onze kaas is bijna op.....(hihih)

• 03 December 2012 - 20:02

Jaco En Henk:

Wees blij dat de trein rijdt. Hier is de eerste sneeuw gevallen en dan weet je het wel: winterdienstregeling wordt al weer uit de kast gehaald. Wij zouden graag 4 weken verder zijn; brrrrrrrrrrr.
    Als je met de nieuwe camper gaat, moet je wel alles een beetje op de plaats zetten denk ik zo. Tammo is nogal handig heb ik begrepen ( dank zij "Grolsch" natuurlijk). Altijd fijn dat je de trein "achter de hand" hebt.
    Genieten mee met alles. Doorgaan tot het bittere einde.
    Groetjes JenH.