Puerto Natales - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu Puerto Natales - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu

Puerto Natales

Door: MiTaH

Blijf op de hoogte en volg Mieke

11 November 2012 | Chili, Punta Arenas

Bla bla dat is Tammo's bijdrage.
Na de hitte in BA kwam vrijdags de afkoeling in de vorm van enorme hoosbuien die de straten in mum van tijd veranderden in kleine rivieren. We waren er slecht op voorbereid maar gelukkig hebben ze afdakjes waar je kan schuilen en wachten tot er een taxi voorbij komt die niet bezet is, duurde slechts een uurtje.
Enfin zondagochtend zijn we om 2:45 opgehaald om de vlucht va 5:00 te halen naar Santiago de Chili en vandaar weer door naar het zuiden Punta Arenas. Ook al waren we misschien die dag niet op ons scherpst de zeer vriendelijke en behulpzame douanebeambte bracht ons naar de incheckbalie niet voor niks dus-:) corruptie, welnee.
Punta Arenas is een apart stadje, je hebt er het einde van de wereld gevoel. Vriendelijke mensen en heerlijk rustig zo na alle drukte van BA.
Maandags kwamen ze de camper brengen en alles moest via een checklist gecontroleerd en getekend worden. En dan ready fór take off!
Eerst nog even langs de supermarkt en dan gaan we echt op weg richting Puerto Natales. Onderweg stoppen we in the middel of nowhere bij het enige restaurant in de weide omtrek. Het kleine restaurant wordt geheel bevolkt door een bus vol Amerikanen.
Gelukkig mogen we bij 2 vriendelijke dames aanschuiven.
We vinden onderdak op een camping midden in Puerto Natales, het ziet er niet uit maar de man is zo vriendelijk en behulpzaam en we kunnen op de parkeerplaats staan en krijgen ook nog elektriciteit.
Dinsdags zijn we naar park Torres' del Paine vertrokken waar. We 2 nachten op de zeer fraai gelegen camping Pehoe doorbrengen. Op de weg er naar toe hebben we De gletsjer Grey bezocht met zijn zeer fraaie ijsbrokken. Zeer indrukwekkend, ook hebben we hier de zwarte specht, het was een mannetje met een rode kuif gespot. Woensdags hebben we een wandeling gemaakt in de buurt van salto Grande. Na een rustpauze bij de camper hebben we een poging gewaagd om naar Condors nest te wandelen, klauteren. Echter boven waaide het zo onswijs hard dat ik bijna van de rots waaide, dus maar snel weer naar beneden.

• 11 November 2012 - 23:28

Liesbeth Hupkes:

Kort, maar krachtig en ... je kunt je eigen fantasie erbij gebruiken! Wacht met spannng op je volgende verslag. Veel plezier! xx Liesbeth

Hi mieke en tammo,

Mijn vakantie is voorbij. Aaaaaaah. Singapore en Perth waren weer fantastisch. De reunie de moeite waard. Ik heb vele nichten en neven erbij gekregen. Allemaal ondernemende typetjes. Zit kennelijk in de genen. Een voorbeeld? De cornelius, mijn overgrootmoeder, waren de eersten in singapore. De eerste familie in singapore waren nederlanders. Nu ja, er was een man, een nederlander, die cornelius heette...en de rest laat zich raden.

Jullie reis gaat door. Ik heb genoten van jullie bezoek aan de Galapos eilanden. De plein van de moeders was ook indrukwekkend.

Cito heeft me een jaarcontract aangeboden. Is normaal. Vaste contracten komt over twee jaar.

• 12 November 2012 - 00:08

Claudia:

Nu ja drie keer is ook overdreven.