Saludos de Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu Saludos de Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu

Saludos de Quito

Door: MiTaH

Blijf op de hoogte en volg Mieke

15 Oktober 2012 | Ecuador, Quito

Hola amigos,
We zijn weer even terug in Quito.
Vrijdagochtend zijn we naar Otavalo vertrokken zoals eerder vermeld, ´s avonds na ons diner bij een leuk en lekker restaurant Deli gingen we terug naar het hotel, alles zat op slot en onze sleutel van de kamer paste natuurlijk niet op het slot. Bij de buren gevraagd en de buurman liep met ons mee om de bel aan te wijzen. We moesten best vaak bellen, maar tenslotte hing er iemand uit het raam en die kwam naar beneden om ons er in te laten. Voor wie geinteresseerd is, hotel Otavalo staat te koop en is mooi in het centrum gelegen.
We zijn daar eigenlijk speciaal geweest voor de zaterdagochtend markt. Onze chauffeur en gids Pablo heeft ons om 6.10 ´s ochtends opgehaald. Jaha heel vroeg weer, maar je moet er wel wat voor overhebben. Eerst zijn we naar beestenmarkt geweest. Wat heel leuk was (voor sommige beesten minder) prachtig gezicht al die locals met hun traditionele kleding, hoewel ook hier de moderne tijd zijn invloed heeft. Na de beestenmarkt zijn we nog even op de groente en fruitmarkt geweest wat altijd leuke plaatjes opleverd. Ik moet zeggen dat de mensen hier erg vriendelijk zijn en bij de locals proberen we natuurlijk ons Spaans een beetje te oefenen. Na de marktbezoekjes hebben we in het hotel gegeten, even dachten we dat we de enige gasten waren maar gelukkig was er nog een stel.

O ja voor de voetbal liefhebbers Ecuador heeft met 3-1 gewonnen van Chili. Natuurlijk waren we voor Ecuador en Pablo vertelde ons dat ze vaak in eigen huis winnen en laten ze nou net vrijdags in Quito hebben gespeeld. Het was te merken in Otavalo en Quito toen we daar weggingen. Veel drukte en vooral mannen en jochies met het shirt van Ecuador zag je op je straat.

Na Otavalo zijn we richting Ibarre gereden, onderweg zijn we een kratermeer gestopt waar we een wandeling hebben gemaakt naar het kratermeer, prachtig was het daar en we hadden maar een beetje last van de hoogte (3400mtr.). We hebben nog een stop gemaakt in Cotacachi een klein dorpje dat bekend staat om zijn leer, aangezien we niet echt van plan waren om iets aan te schaffen gingen we vrij snel weer verder naar Salinas, een heel klein dorpje wat van oudsher bekend was om zijn zoutwinning. Nu zijn we even bij het station geweest waar een klein feestje was (bekend van el tren de Libertad). We hebben even meegenoten van het feestje. We hebben ook nog het plaatselijke zoutmuseum met een bezoekje vereerd, en daarna was het lunchtijd bij het enige restaurant in het dorpje.

We waren zo mooi op tijd in Hacienda Pantavi, wat een prachtige hacienda is met een luxe kamer en alles goed geregeld. De eigenaar is een Ecuadoriaanse kunstenaar en is getrouwd met een Nederlandse. Hij verraste ons met vloeiiend Nederlands. We hebben hier maar genoten van deze prachtig plek en lekker gerelaxt.
Vandaag zondag na het ontbijt weer terug naar Quito, waar we de oude stad even hebben verkend. Terwijl ergens iets waren gaan drinken werden we getrakteerd op een tropisch regenbuitje. Wel zo hevig dat in notime de straten blank stonden. Lang leve de taxi´s.
Zo dat is het voor nu, jammer genoeg kunnen we hier in het hotel geen foto´s downloaden, dus dat houden jullie tegoed.
Saludos,
Tammo & Mieke

• 15 Oktober 2012 - 09:14

Aram:

Hoi Mieke,

Wat goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.Het klinkt echt allemaal super wat jullie bezichtigen en meemaken.

Het is leuk zo reisverslag om zo mee te lezen wat jullie allemaal beleven. Heel veel plezier daar!!!

Groetjes Aram

• 15 Oktober 2012 - 09:56

Greet:

zo worden we natuurlijk steeds nieuwsgieriger naar alle foto's! We leven en genieten mee, hartelijke groet, G&Sj.

• 16 Oktober 2012 - 06:26

Anja:

Klinkt goed allemaal, leuk om dit alles via een verslag mee te beleven. Fijn dat de reis goed is verlopen en jullie goed zijn aangekomen. Liefs, Anja

• 16 Oktober 2012 - 08:59

Geert-Jan:

Klinkt lekker avontuurlijk en leuk om jullie ries op deze manier te volgen. Hier in Sassenheim gaat alles zijn gangetje en dus regent het nu ook maar voor de verandering