Franz Josef - Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu Franz Josef - Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu

Franz Josef - Picton

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 November 2016 | Nieuw Zeeland, Picton

Vanochtend kwamen we er achter dat er op de hele camping en waarschijnlijk in het hele dorp geen water was. Effe behelpen dus, gelukkig heeft de camper zelf water, dus we kunnen in ieder geval ontbijten. En weer is de praatgrage vrouw van de partij.

Tja en hoe het op de toiletten was, hoef ik jullie niet te vertellen daar kunnen jullie je vast wel een voorstelling bij maken toch?
Vandaag rijden we van Franz Josef richting Westport. Onze eerste top is in Ross en het cafe zit naast een soort motorwerkplaats / verzameling. De man is een echte liefhebber en heeft BSA's, Triumphs, Indian, etc. het blijkt dat hij Burt Munro nog heeft gekend als jochie, grappig toch. Voor de verandering neem ik het stuur eens over.

We stoppen in Punakaiki om de pancake rotsen te bekijken. Ze staan er nog steeds en behalve dat er mooi nieuw voetpad is aangelegd is er niet veel verandert. Bij het cafe bij de parkeerplaats lunchen we. We kunnen ons niet herinneren dat 10 jaar geleden er ook al zo'n grote parkeerplaats was, of .....
In Westport zoeken we een holidaypark op, om vervolgens wat in het 'centrum' te gaan drinken. Aangezien we niet echt een leuk restaurant zijn tegengekomen, kookt Tammo maar weer en mag ik assisteren als snijhulp.

Na wat overleg besluiten we de volgende dag naar Picton te rijden zodat we vandaaruit de Marlbourgh Sounds en hun omgeving kunnen verkennen.
In Picton is een Top10 holidaypark vlakbij het centrum en de haven, en tegenover een park!
Dus als we zijn geinstalleerd en we wat hebben gegeten trek ik mijn stoute runningshoes aan voor een rondje door het park.
Het park is niet vlak en soms zo steil dat ik naar boven moet lopen en naar beneden moet ik uitkijken dat mijn benen niet op hol slaan. Even dreig ik de controle te verliezen maar ik herstel me op tijd.
Voldaan kom ik terug en moet ik me snel opfrissen want ik word aangevallen door verevelende kleine steekvliegjes.
Tammo is alvast begonnen met een 5-uurtje, om mijn dorst te lessen drink ik eerst nog een bakkie thee.

In de keuken is het drukte van belang, onze Belgische buurman is in gesprek met een stel Nederlanders. Alle tafeltjes in de keuken zijn bezet. De meeste reizigers maken gebruik van de gemeenschappelijke keuken op de campings, ze zijn goed uitgerust meestal met magnetron, broodroosters, waterkokers elektrische kookplaten en zelfs in de meeste gevallen met cooker! Bovendien is het een ontmoetingsplaats en zit je lekker droog en warm.
Ze zeggen dat het voorjaar is hier, maar de laatsre week hebben we nog niet veel zon gezien.

Vandaag 30-11-2016 hebben we de Charlottedrive richting Havelock gedaan met prachtige vergezichten op Marlbourgh Sounds (fjorden).
In Havelock stoppen we voor een bakkie met wat lekkers en dan kan ik gelijk de batterij van mijn camera even opladen.

  • 30 November 2016 - 08:34

    Chris:

    Oh, oh, oh wat een avonturen weer .....


  • 30 November 2016 - 08:49

    Jocé:

    Hebben jullie onderweg nog gekeken of ons van binnen groene "kerstvakantiehuis" er nog stond?
    Mooie route hoor hebben jullie gemaakt, het Zuidereiland zit er haast op zo te horen

  • 30 November 2016 - 18:34

    Marion:

    Jullie hebben het goed lees ik telkens. Jammer dat het weer niet helemaal meewerkt. Geniet nog. Liefs

  • 01 December 2016 - 14:01

    Mirjam:

    Wat een avonturen!!! Leuke foto!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Nieuw Zeeland 2016

Van Christchurch naar Auckland met de camper

Recente Reisverslagen:

01 December 2016

@home

30 November 2016

Franz Josef - Picton

28 November 2016

Dunedin - Franz Josef

23 November 2016

Kakanui - Duniden

21 November 2016

Christchurch - Kakanui
Mieke

MiTaH staat voor Mieke en Tammo uit Haarlem

Actief sinds 03 Okt. 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 43041

Voorgaande reizen:

18 November 2016 - 16 December 2016

Nieuw Zeeland 2016

11 Oktober 2012 - 18 Januari 2013

3 maanden Zuid Amerika

Landen bezocht: