Kakanui - Duniden - Reisverslag uit Kakanui, Nieuw Zeeland van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu Kakanui - Duniden - Reisverslag uit Kakanui, Nieuw Zeeland van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu

Kakanui - Duniden

Blijf op de hoogte en volg Mieke

23 November 2016 | Nieuw Zeeland, Kakanui

Dinsdag 22-11-2016 Kakanui - Duniden
We worden nog steeds vroeg wakker, vanochtend hadden we bij het krieken van de dag een waar vogelconcert.
We doen het rustig aan, als ik koffie wil zetten kom ik er achter dat er een essentieel onderdeel van de italiaanse pergilator miste namelijk het filtertje! Hoewel ik had opgemerkt dat er een koffiepot oid miste en we er dus eentje kregen heb ik verzuimd dit controleren.
Dus helaas geen koffie voor Tammo deze ochtend.

Jullie begrijpen vast wel dat wel een missie is geworden om vandaag nog iets van een koffiepotje te scoren.
Dus overal waar we onderweg stoppen kijken en vragen we waar we eventueel zo'n pergulator kunnen kopen.

Om een andere reden stoppen we bij Mouraki boulders, dit zijn een soort enorme kogelvormige stenen. Een bijzonder natuurverschijnsel, we zijn gelukkig vrij vroeg zodat het nog niet zo druk is.
Tja en voor een foto ben ik niet te beroerd om natte voeten te halen.

Mooi op tijd arriveren we op onze volgende camping in Duniden.
Het is een stralend blauwe zonnige dag en daar genieten we 's middags met volle teugen van.
Na een borrel op de camping besluiten we via het strand naar St Claire te lopen waar een paar restaurants en barretjes zouden moeten zitten.
Het is druk op het strand, wandelaars, zonaanbidders, zwemmers en surfers.
We eten bij 1 van 2 restaurants die daar zitten en Tammo drinkt er een heerlijk Hoegaarden biertje bij.
Als we terug lopen kunnen we nog van de prachtige zonsondergang genieten, hiervoor moeten we wel af en toe effe omkijken als we terugwandelen. Een enorme zeehond zwemt in de branding en surft als het ware het strand op vlak voor onze neus, een mazzeltje dus.
Net als de surfers is snel weer terug het water in om de volgende grote golf te pakken!
A beautiful day in NZ paradise!

Woensdag 23-11-2016 Otaga
Het weer is inmiddels omgeslagen, toen we wakker waren was het buiten zwaar bewolkt. Het zou zomaar kunnen gaan regenen.
Vandaag zijn we het schiereiland Otaga gaan verkennen.
Om te begonnen bij Larnach castle, een prachtig gerestaureerd NZ kasteel met een mooie bijhorende tuin.
We hebben een lunchstop in Portobello, het is hier gebruikelijk dat een pot thee krijgt ipv een kopje. Heerlijk!

We kijken bij Pilot beach maar we zijn te vroeg om de pinguins terug te zien keren naar hun nest. Het weer nodigt niet uit om hier ergens te kamperen en later nog een poging. Te wagen om de pinguins aan land te zien komen. Als we terug rijden naar de camping moet Tammo wel even stoppen bij een penguinbordje. Dit levert gelijk weer een gesprek op met een local waar we ook nog weer wat tips van krijgen.

Morgen gaan we Duniden verkennen en waarschijnlijk een rondleiding door de Speights brewery nemen.

• 23 November 2016 - 04:56

Terry:

Hiya!
    Moeten jullie wel doen, so een tour is heel lustig-en daarop kunnen jullie selvs biertje na biertje zapfen!
    Niet vergeten; de spezial voor jullie geopened motorbike show...
    en: wat is die nummer waar ik jullie kun erreichen...
    Hier in het Norden is het heel heet, trocken en zonnig- hier de echte paradijs!
    t'schuss!
    Terry.

• 23 November 2016 - 08:15

Chris:

Kiwi, zeehond en wie weet wat nog meer ......

Een dag zonder koffie is een dag niet geleefd.

Veel plezier!

Chris

• 23 November 2016 - 09:31

Marijke Schouten:

Leuk hoor die verhalen of je er zelf bij bent. ik zie het helemaal voor me.
    geniet er van.

• 23 November 2016 - 15:26

Oom Henk:

Wel oppassen met pinguins . Op tv (ff geleden) vroeg Sonneveld of Kraaijkamp in een show of er pinguïns bestaan zo groot als een volwassen mens. Neen was het antwoord. Dan heb ik straks een non doodgereden zei de komiek.
    Interessant te lezen allemaal en smakelijk bakje koffie met of zonder prut. Geniet er van. Groetjes Jaco en Henk

• 23 November 2016 - 18:10

Jocé:

Klinkt fantastisch. Ben benieuwd naar de tips vd locals:-)!
    Hopelijk wordt het weer snel weer lekker. Ondertussen zijn wij een sleuteldragersfeestje in jullie huis aan het plannen