Christchurch - Kakanui - Reisverslag uit Kakanui, Nieuw Zeeland van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu Christchurch - Kakanui - Reisverslag uit Kakanui, Nieuw Zeeland van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu

Christchurch - Kakanui

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

21 November 2016 | Nieuw Zeeland, Kakanui

Nieuw Zeeland

We zijn zondagmiddag aangekomen in Christchurch na een lange reis en een overstap in Dubai en Sydney.
Op alle vliegvelden is de controle streng tot zeer streng te noemen. In Dubai, moesten mijn schoenen uit, haarknipjes uit etc. het voelde alsof je ten overstaan van iedereen bijna geheel uit de kleren moest. Daarna kreeg ik nog een bodycheck.
Nou ja alles voor de veiligheid zullen we maar zeggen!

Zondagmiddag nadat we waren ingecheckt bij ons hotel zijn we een wandeling door Christchurch gaan maken waarbij het ons op viel dat hele blokken tegen de vlakte waren, op vele plaatsen in de stad zijn ze alweer met de wederopbouw bezig nadat 5 jaar geleden Christchurch zwaar was getroffen door een aardbeving. De Catherdaal is gestut en deels ingestort en het is afgezet vanwege instortings gevaar.
Als de 5 al ruimscoots in klok zit zoeken we een terasje op en proosten we op onze vakantie in Nieuw Zeeland.
Bij de barman tips gevraagd voor een restaurant, het is een "soort" van tapasbar geworden.
Het eten deed ons goed, maar we kakten ook lekker in samen Jett Lag.

Maandag 21 november; Christchurch - Kakanui

Na ons ontbijt gaan we eerst op zoek naar simkaart voor onze ipad.
We hebben voor deze reis een campingapp voor NZ gedownload.
Het is zo wie zo handig als je ook kan internetten als er geen wifi is.
De jongenman in the warehouse is niet de snelste en slimste en als het bijna 9:45 is betalen we voor de simcard maar kunnen we nog niet internetten, maar ja we moeten voor 10:00 nog uitchecken bij het hotel en dat lukt nog net op tijd.

Een vriendelijke taxichauffeur brengt ons naar het camper verhuurbedrijf. Waar uiteraard eerst de papierwinkel in orde gemaakt moet worden en daarna controleren we de camper van binnen en buiten. Nog een laatste handtekening en een handige tip waar we boodschappen kunnen doen en we zijn opweg.
Eerst naar de winkel van Spark gegaan voor prepaid tegoed en daarna inslaan voor de camper.

Onderweg maken we een pitstop voor een bakkie om vervolgens door te rijden naar Kakanui waar we een camping hebben gevonden dankzij de handige campingapp NZ.
Het is effe wennen, links rijden opletten met oversteken eerst links daarna rechts kijken. We lessen onze dorst en samen maken we ons eerste maaltje, Tammo kookt en ik ben assistent, snijhulp ....

Het was een mooie eerste dag lekker temperatuurtje, zonnetje af en toe een paar druppels maar dan zie je wel mooie regenbogen.

O ja en onderweg heb ik een echte kiwi gezien, hij liep naast de weg.
Ik dacht altijd dat ze alleen 's nachts te voorschijn kwamen, anyway een mooi grappig beestje.

• 21 November 2016 - 21:49

Maaike:

In gedachten rij ik mee in de camper. Net alsof ik ook op reis ben, hihi.
    Met een glimlach op mijn gezicht lees ik jullie verhalen. Heerlijk om te lezen!
    Geniet van jullie reis!! Dikke kus Maaike

• 21 November 2016 - 22:19

Chris:

Kia ora,

Leven vanuit de chilly bin en boodschappen doen in de dairy.
    Lopen op jandals en 's avonds een jumper aan om de volgende ochtend te zwemmen in je togs.
    Een lekker brekkie om daarna een tramping met je sunnies te doen.
    Sammie in de rugzak mee en smullen maar.

Leuk dat jullie er zijn en geniet van alle avonturen!

Hartelijke groet,

Jandals - teenslippers
    Jumper - trui
    Togs - zwembroek
    Brekkie - ontbijt
    Tramping - de natuur in trekken (hiking)
    Sunnies - zonnebril
    Sammie - sandwich

• 21 November 2016 - 23:24

Esther:

Het begin van een avontuur! Ik ben benieuwd naar de volgende belevenissen :)
    Heb het goed daar,

Liefs Es

• 21 November 2016 - 23:37

Gaby:

Hi Tammo & Mieke,

Jullie zijn goed aangekomen! En nu al zoveel beleeft.
    Ik ben reuze benieuwd naar wat jullie daar allemaal nog gaan zien en ervaren.
    Lekker genieten en mak aan!

Groetjes,
    Gaby

• 22 November 2016 - 07:00

Terry:

Jullie zijn aangekomen, in het paradijs in het Zuiden! Welkom, van haarte!
    Overigens, kiwi zijn toch alleen s'nachts te zien; jullie hebben eventuel een Weka langs de straat gezichtet.
    Of een kannickel, of haas?...of iets, ivm wat jullie hebben getrunken!
    Hey, een Motorbike Ausstellung in Dunedin is morgen (overmorgen?) eerst open; unter die besten in het hele wereld...mooie, mischien.
    Hier in het noorden is alles GoGoGo; spa pool boven op het hugel, doppel-bad da unten nahe het eco-lodge.
    You save the best till last!
    Bon voyage en- links blijven rijden!
    Terry.

• 22 November 2016 - 10:56

Jaomien En Henk:

Hallo jongelui. Leuk dat je aan ons denkt. Het begin was al spannend, ff wennen. Weet van kennissen die aan het topje van het noordereiland wonen dat het een mooi land is. Ik, Henk, heb gordelroos in mijn rechtergezichtshelft, de dikke korsten zijn al weg maar de zeurende pijn in mijn hoofd bij de rechterslaap dat via een zenuwbundel doorloopt naar de nek is er nog. Kan wel even duren zegt de huisarts. Zat liever bij jullie in een lekker temperatuurtje, Verder sukkelen we, net als jullie??, (grapje) maar wat door. Groetjes uit Meppel.

• 22 November 2016 - 17:35

Joce:

Veel plezier jongens!
    We reizen een beetje met jullie mee. Weet je zeker dat je een kiwi zag, als dat zo is is het wel heel erg bijzonder. Realiseer je dat de meeste NZ-landers zelf nooit een kiwi hebben gezien nl!
    Have fun, en groeten aan kiwiland, love it:-)
    groet, Joce

• 22 November 2016 - 20:47

Claudia:

Een mooie start van een vakantie. Wat in Christchurch is gebeurd was wel heftig. Ik ga jullie volgen. Een hele fijne vakantie toegewenst. Ook van Ruud.