Kerst in Uspallata - Reisverslag uit Uspallata, Argentinië van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu Kerst in Uspallata - Reisverslag uit Uspallata, Argentinië van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu

Kerst in Uspallata

Door: MiTaH

Blijf op de hoogte en volg Mieke

30 December 2012 | Argentinië, Uspallata

Kerst in Uspallata

Zoals gezegd zijn we 's maandags (24-12-2012) verder getrokken richting Andes naar een klein plaatsje genaamd Uspallata. Als we in het dorp aankomen doen we eerst maar de nodige boodschappen alvorens we naar de camping rijden.
De camping is snel gevonden, de routebeschrijving was duidelijk, we installeren ons hier en als we dat gedaan hebben en de innerlijke mens even hebben voorzien lopen we 's avonds het stadje in op zoek naar een restaurant. Kijk we weten dat het het 24ste december is het kerstavond is maar omdat we ons daar helemaal niet mee bezighouden worden we toch verrast door winkels die gaan sluiten en het feit dat deze avond geen enkel restaurant open is. We kopen snel nog wat brood en groente zodat we noodmaaltijd van soep met brood kunnen maken.
Ja natuurlijk Tammo zorgt ook voor deze kerst avondmaal, ik assisteer alleen met snijden en schillen veel meer is niet toegestaan.
Tammo heeft bij het zwembad van een Fransman die slechts anderhalf jaar aan het reizen is met zijn gezin, het wachtwoord van wifi. De Fransman vraagt of wij nog campings aan de Chileense kust weten dus Tammo geeft aan dat we er wel eentje weten.
Later komt ie buurten en informeren naar de camping, hij wil daar morgen met kerst heen gaan, wij geven hem alle informatie.
Het is hier vrij rustig op de camping, 2 tentjes en 3 campers (incl. de onze).
Na een nachtje slapen hebben besloten hier tot na de kerst te blijven en dan weer richting Chili te gaan.
Dinsdag (25-12-2012) bij de ingang stuur ik mijn jarige zus een berichtje via facebook. De Fransen zijn inmiddels vertrokken en de was staat in de week. Tja het bed moet toch af en toe verschoon en het helpt als het zonnetje lekker schijnt en het waait, dan droogt het lekker snel.
Daarna rust ik uit in het zonnetje bij het zwembad op een heerlijk ligbedje, wat een verrassende luxe. Het is ook hier nog steeds erg warm dus dat zwembad brengt de nodige verkoeling. 'S avonds gaan we eten in het enige restaurant dat deze eerste kerstdag open is.
We raken na het eten aan de klets met onze buren een stel Duitsers uit Keulen, het is erg gezellig en zo zijn we pas tegen middernacht weer op de camping waarvan het hek gelukkig niet gesloten is.
Woensdag (26-12-2012) krijgt de camper een schoonmaak beurt,al dat stof en zand van die onverharde wegen wordt schoongepoetst en dat is geen overbodige luxe kan ik jullie verklappen.
Tammo maakt 's avonds een heerlijke maaltijd bestaande uit witte bonen met gehaktballetjes en gekookte aardappels behalve de bonen een oer Hollandse pot. We maken zoveel mogelijk de restjes op omdat we morgen weer de grens overgaan en ze in Chili nogal moeilijk doen over groente, fruit en vlees.
We krijgen echter alles niet op.

• 30 December 2012 - 06:45

Liesbeth Hupkes:

Bedankt, je felicitaties zijn op tijd aangekomen. Dat weet je in Nederland met kaartjes per post maar nooit. We hebben gisteren Ajosha en Caro verhuisd naar een appartementje aan het Boterdiep. Twee verhuizingen in december vind ik wel genoeg. Fijne jaarwisseling en tot gauw!

• 30 December 2012 - 19:01

Anja:

• 30 December 2012 - 19:02

Anja:

hebben jullie de gevulde kalkoen gemist dit jaar.

• 31 December 2012 - 10:52

Ina En Bert: