Terug van de Galapagos - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu Terug van de Galapagos - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Mieke Hupkes - WaarBenJij.nu

Terug van de Galapagos

Door: MiTaH

Blijf op de hoogte en volg Mieke

04 November 2012 | Ecuador, Guayaquil

Hallo,

We zijn weer terug in de bewoonde wereld na 8 dagen op de jacht Eden. We hebben van de Galapagos heel wat van de verschillende eilanden kunnen zien. Een hele bijzondere ervaring zowel onder water als op de eilanden. Veel vogels zoals red and blue footed boobies, pelikanen, de Galapagos havik, finches in alle maten S, M, L en zo worden ze ook aangeduid, fregatvogel, albatrossen, uil, en nog veel meer vreemde vogels. Van de vogels vond ik de boobies toch wel her grappigst vooral als de boobiedans doen (paringsdans), de albatrossen zijn overweldigend omdat ze groot zijn. We hebben ze gisteren gezien op het eiland Espanola we kwamen op een gegeven ogenblik bij een hoge rots waar ze net als vliegtuigen taxiën naar de take-of place. De vleugels uit om in balans te blijven, een soort aanloopje and of you go. Een geweldig gezicht.
Op dit eiland waren ook de red marine leguanen in grote aantallen aanwezig samen met de zeeleeuwen. Er waren net een aantal zeeleeuwen geboren dus we waren in de kraamkamer van de zeeleeuwen terechtgekomen. Wat gisteren ook wel heel speciaal maakte was dat we met de zeeleeuwen hebben gesnorkeld, wat een geweldige ervaring. Ze zijn zo grappig en speels maar dat zien jullie wel op e foto's.
Afgelopen donderdag konden we naar santa Cruz, we zijn 's Avonds gebleven en hebben er lekker gegeten samen met Nico een medepassagier een Franse Amerikaan.
Al met al een zeer geslaagde en bijzondere bestemming die ik niet had willen missen, dus Ad & Leonne en Jocé en Terry bedankt voor jullie tips.
O ja en er bestaan echt ook "bird nerds"

Morgen vertrekken we naar Buenos Aires waar we ook veel zin in hebben.

O ja, de reis vanochtend had wat voeten in aarde, het bleek dat ze ons bij het verkeerde vliegveld hadden afgezet. Daar kwamen we pas achter toen we incheckten en diatheek lang duurde en wij vroegen wat er aan de hand was. Enfin toen iedereen was ingecheckt en er plaats over bleek te zijn mochten we mee tegen betaling van ieder USD 50,- anders moesten we tot woensdag wachten-:) in het vliegtuig bleek dat we USD 75,- pp hadden moeten betalen, dus we moesten aan boord nog eens onze portefeuille trekken. Ach ja je maakt soms wat gekke dingen mee.
Ons volgende bericht zal uit Buenos Aires zijn.
Hasta pronto!

• 05 November 2012 - 00:03

JG:

Het ziet er allemaal best wel indrukwekkend uit! Een hele belevenis dus. Zo ook de "bevlogen" verrassing ;-). Goeie reis naar Buenos Aires. We lezen en zien het wel weer. Groeten van ons aan jullie.

• 05 November 2012 - 09:29

Geert-jan Van Den Kieboom:

Wauw, waanzinnig dat je zoiets kunt meemaken. Ik had bij de verhalen uit Ecador al zoiets van dit wil ik ook, maar de natuur van Galapagos zou ik ook wel eens van dichtbij willen zien. Maar ja wij houden hier in Sassenheim de boel maar draaiende terwijl jullie de wereldtoerist kunnen spelen.

Groeten

Geert-Jan

• 05 November 2012 - 10:10

Greet :

ha lieve twee,

wat goed die vogelverhalen! en de zeeleeuwen.....ik was dan wel ooit in Ecuador, maar de Galapagos zaten er toen niet in (te weinig centjes helaas) jullie verhalen zijn herkenbaar uit de enthousiaste verhalen die ik me herinner van mijn toenmalige medereizigers. Mooi!

En nu naar BA, mijn vriendin Ivonne woont daar....ik ben er schandelijk genoeg nooit op bezoek geweest, terwijl zij wel al twaalf jaar lang trouw rond september naar Nederland tuft. Mocht je langs Cabrera 3070 komen, zwaai dan maar even :-)

grtjs en veel positief avontuur verder gewenst,
    Greet (en roepend vanuit de woonkamer: ook van Sjoerd)

• 05 November 2012 - 10:14

Lan:

Ik laat de foto's maar niet aan Evi zien: dan wil ze ook op vakantie naar de Galapagos eilanden. Te meer ze net als keuzepakket snorkelen heeft gekozen bij zwemles :-) Heel veel plezier verder!

• 06 November 2012 - 11:25

Oom Henk En Tante Jaco:

Hallo allebei. Het is deze keer echt: ter land, ter zee en in de lucht. Wat zouden al deze vreemde vogels hebben gedacht van jullie: wat zijn dat voor vreemde vogels? Als ik jullie zo volg, is het vooral in de laatste week " bij de wilde beesten af". En dan moet je de knip nog extra trekken ook, het geld vliegt er op deze manier dóór. Maar je ziet maar weer: geld doet wonderen en als je het niet hebt is het donderen. We hebben genoten van de mooie beesten en vogels op de kiekjes, knap gedaan. Waren er nog tekenen van herkenning wederzijds? Leuke verhalen. Tammo is in mijn achting gestegen naar nog grotere hoogte. Ik las namelijk dat Jan Geurt schreef: tot Grolsch. Zo zie je maar weer de afkomst uit Gelderland, met het Grolsch bier van oorsprong uit de Achterhoek, verloochend zich bij JG niet. En Tammo is dus waarschijnlijk volgzaam op dat punt. Geniet verder, wij beginnen over een kleine 8 weken, maak mooie verhalen en foto's en wij genieten mee.Groetjes.